مرکز فناوری اطلاعات در راستای بررسی دغدغه ها و نیازمندی های مدیریت های استانی در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین ارائه گزارش فعالیتهای سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته در سال جاری، با حضور قائم مقام حضرتعالی در امور استانها جلسه وبیناری در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ برگزار نمود.
در این جلسه که با حضور ۲۷ استان و منطقه برگزار شد، مدیران استانهای گلستان، گیلان، کرمانشاه، تهران، سمنان، لرستان،
کهگیلویه و بویر احمد، مرکز منطقهای بناب، یزد، مرکز منطقهای کاشان، مرکزی، کردستان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و… حضور داشتند.
در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال (زید عزه) ضمن عرض خیر مقدم به بیان جایگاه مرکز فناوری اطلاعات در عرصه های مدیریت ستادی و صفهای میانی پرداختند.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بخشیان پس از بیان خوشامدگویی خدمت حاضران، بیان داشتند
که پیرو ارسال نامه ۲۶۲۷/۴۱۹۰۸ مبنی بر ارسال اهم دغدغه ها و نیازمندیهای استان، ۲۱ استان
و مرکز، پاسخگوی این نامه بودند و دغدغه های سخت افزاری و نرم افزاری خویش را ارسال نمودند
که ایشان اهم نیازها و درخواستهای مطرح شده را بیان و توضیح مختصری پیرامون آن ارائه دادند.
مسئول مرکز فناوری اطلاعات، در راستای رسالت مرکز فناوری اطلاعات مبنی بر واگذاری و یکپارچه سازی
نرم افزارها، به ایراد توضیحاتی پیرامون سامانه های پیشخوان ارتباطی، صدور گواهی، سامانه ثبت نام و
فرم ساز و سامانه میز خدمت پرداختند و امکانات و مزایای این سامانه ها را ذکر نمودند و بیان داشتند که
چگونه با تولید و توسعه سامانه های ذکر شده، تحولی عظیمی در حوزه ارائه خدمات و سرویس از طرف این مرکز به وجود آمده است.
ایشان بیان داشتند که سامانه های مختلفی در این مرکز تولید شده است که قابلیت اعطاء دسترسی به صورت سرویس
به مدیریت های استانی، منطقه ای و صف های میانی وجود دارد، تا از این طریق جنبش خدمات نرمافزاری در استانها
نیز به صورت یکپارچه و متمرکز شکل گیرد و هر استان بنا بر نیاز خویش میتواند از مزایا و امکانات آن سامانه بهره برد.
در ادامه جلسه برخی از مدیریتهای استانی؛ نظیر استان قزوین، تهران، یزد، گیلان و چهارمحال و بختیاری به بیان دغدغهها و نیازمندیهای فناورانه خویش پرداختند.
مصوبات جلسه:
-
با توجه به اعلام مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه، مبنی بر معرفی رابط جهت پیگیری امور مرتبط با فناوری اطلاعات، استانهایی که رابط خویش را معرفی نکردند، نسبت به این امر اقدام نمایند.
-
برای رابطان استانی دسترسی به سامانه میز خدمت (desk.ismc.ir) ایجاد شود تا مشکلات و درخواستهای سختافزاری و نرمافزاری خویش را از این طریق به ستاد ارسال نمایند.
-
مقر شد تا در سامانه فرم ساز، جهت تکمیل فرم ورود اطلاعات بانک تجهیزات سخت افزاری، برای کاربران معرفی شده دسترسی ایجاد شود.
-
مقرر شد هر استان با توجه به نیاز خویش نسبت به ایجاد سایت اطلاع رسانی، طرح خویش را مبنی بر نیاز استان به سایت را به مرکز فناوری اطلاعات ارسال نمایند.
-
مقرر شد تا مرکز فناوری اطلاعات پاسخی مکتوب نسبت به مشکلات نرم افزاری بیان شده توسط استانها، ارسال نماید.



