- نوبت دهی
- مرکز فناوری اطلاعات
- ۲۰ آذر ۱۴۰۱
- ۲
معرفی سامانه نوبتدهی
سامانه نوبتدهی یکی از امکانات مهم و پرکاربرد سامانه پیشخوان میباشد. این سرویس با توجه به نوع خدماتی که ارائه میدهد، مورد استقبال بسیاری از مراکز حوزوی قرار گرفته و استفاده میشود. ثبتنام استخر، امتحان شفاهی، هتل و ملاقاتهای عمومی انواع مختلف این سرویس میباشند. این سامانه با زمان بندیهای گوناگون در نوبتدهی، تقریباً تمامی نیازهای مشترکین را برطرف میکند. سرویسهای متفاوت، امکان انتخاب ارگان، گزارشهای دقیق و درگاه پرداخت از ویژگیهای مهم این سامانه است.
هدف
سامانه نوبتدهی در جهت تسهیل ارائه خدمات به طلاب محترم سراسر کشور تولید شده است. این سامانه به مراکز حوزوی کمک میکند خدمات خود را طبق زمانبندیهای مقرر عرضه کنند. این خدمات میتوانند در قالب ثبتنام اسکان در هتلها، استخر، امتحان شفاهی و یا ملاقاتهای عمومی باشد. سامانه نوبتدهی برای مدیریت بهتر این خدمات توسط مرکز فناوری اطلاعات ساخته شده است.
بخشهای سامانه
این سامانه دارای سه بخش مدیریت سرویس، مدیریت پکیج و مدیریت آیتم است. ساختن هر سرویس نوبتدهی از مدیریت سرویس شروع میشود. سامانه برای تعریف هر سرویس امکاناتی را از قبیل درج عنوان، نوع سرویس، تاریخ و ساعت شروع و پایان سرویس در اختیار کاربر قرار میدهد. امکان ارسال پیامک نیز از ویژگیهای مهم این بخش از سامانه نوبت دهی است.
هرکدام از سرویسها قابلیت داشتن چندین پکیج را دارند. پکیجها انواع مختلف یک سرویس هستند؛ بهطور مثال اگر یک سرویسی برای استخر باشد، استخرهای A وB و C هرکدام بهطور مجزا میتوانند یک نوبتدهی داشته باشند. برای هر پکیج میتوان شرایط منحصر به فردی را در سامانه تعریف کرد.
آخرین مرحله تعریف یک سرویس، آیتم است. آیتم در حقیقت مرحله انتخاب یک نوبت از سمت کاربران میباشد. امکانات مهم این بخش از سامانه علاوه بر انتخاب تاریخ و اختصاص دادن نوبت به آقایان و بانوان، نوع زمانبندی آیتم است. دو نوع زمانبندی در این بخش از سامانه تعریف شده است. طبق گونه اول آن امکان نوبتدهی برای افراد، در یک بازه زمانی مشخص فراهم شده است. در گونه دوم زمانبندی میتوان یک آیتم در بازه تاریخی با فواصل زمانی مشخص تعریف کرد. به این معنا که میشود مثلاً چهار نوبت ۱۵ دقیقهای در یک ساعت تعریف کرد.