سامانه نمایه حوزه علمیه چیست؟

  • سامانه نمایه
  • مرکز فناوری
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱
  • ۲

سامانه نمایه

اطلاعات شخصی کاربران پیشخوان در سامانه نمایه مدیریت می‌شود. این سامانه در دو بخش مدیریتی و کاربران عمل می‌کند. در بخش کاربری این سامانه مشخصات فردی، اطلاعات تماس، مدارک هویتی و اطلاعات خانوار افراد ثبت شده است. وضعیت تحصیلی کاربران نیز به جهت اهمیت آن در این بخش گنجانده شده است. سامانه نمایه این اطلاعات را در صفحه اول پیشخوان به نمایش گذاشته است.

این سامانه در بخش مدیریت، مراحل احراز هویت کاربران جدید را بر عهده دارد. این افراد زمانی که مراحل ثبت‌نام یا تغییر موبایل را به اتمام می‌رسانند، در قسمت مدیریت نمایه بررسی شده و تأیید یا رد می‌شوند. ارتباط سامانه نمایه با سامانه ثبت‌احوال، باعث کارآمدی بالاتر ثبت‌نام افراد جدید می‌شود.

راهنمای ورود

نمایه کاربران در ستون سمت راست صفحه اول پیشخوان قرار دارد. ورود به بخش مدیریتی نمایه از سربرگ مدیریت پیشخوان و از فهرست «مدیریت برنامه‌ها» انجام می‌شود.

هدف

سامانه نمایه در بخش کاربری در جهت نمایش اطلاعات و مشخصات افراد طراحی شده است. دسترسی آسان و دسته‌بندی مناسب این اطلاعات برای کاربران، از اهداف این سامانه در بخش کاربری می‌باشد. در بخش مدیریتی نیز از آنجا که ثبت‌نام و تغییر شماره همراه افراد با توجه به اهمیت اطلاعات شخصی آنان نیاز به تأیید کارشناسان دارد، سامانه نمایه عهده‌دار بررسی این درخواست‌ها می‌باشد.

بخش‌های سامانه

سامانه نمایه دارای دو بخش کاربری و مدیریت است. در بخش نمایه کاربری اطلاعات شخصی افراد قرار دارد. مشخصات فردی، ارزیابی تحصیلی، مدارک هویتی، تغییر رمز و اطلاعات تماس در این قسمت نشان داده می‌شود.

تغییر این اطلاعات نیز در همین قسمت انجام می‌شود؛ به این صورت که کاربران سامانه در این بخش می‌توانند اطلاعات شخصی خود را مانند وضعیت تأهل، تغییر نام و نام خانوادگی و بارگذاری عکس معمم به‌روزرسانی کنند. تغییر رمز کاربری و اطلاعات تماس و آدرس محل سکونت همچنین در این قسمت امکان‌پذیر است. یکی دیگر از اطلاعات مهمی که در نمایه کاربری به چشم می‌خورد، رزومه است که در آن سوابق اجرایی، تدریس و پژوهشی کاربران قرار دارد.

لازم ذکر است تغییراتی که کاربران در بخش اطلاعات هویتی انجام می‌دهند، در صورت تأیید کارشناسان مربوطه اعمال می‌شود. مراحل بررسی این موارد در قسمت «درخواست‌های من» به اطلاع افراد می‌رسد.

بخش مدیریتی سامانه نمایه دارای امکانات متنوعی می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها «احراز هویت» است. درخواست تغییر موبایل کاربران قبل از ورود به سامانه پیشخوان نیاز به تأیید کارشناسان سامانه دارد. مراحل بررسی این درخواست‌ها در بخش احراز هویت انجام می‌شود.